سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقدمات نصب دوربین مداربسته

آماده سازی محل نصب دوربین مداربسته

نیازسنجی و کشیدن طرحی از نیاز خود:

نظارت و کنترل هرلحظه منزل توسط چشم کاری پرخرج و تقریباً نشدنی است. شما باید یک طرح دقیق و منظم از ناحیه‌هایی که بیشتر تمایل به نظارت آن دارید را در اولویت قرار دهید. برای این کار لازم است یک طرح حدودی از نقشه منزل خود را ترسیم کنید و محل‌هایی که نیاز به نصب دوربین مداربسته دارد را علامت بزنید. بعد از انجام این اقدام تمامی نواحی را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که دید دوربین در بهترین حالت خود قرار دارد و هیچ وسیله‌ای دید دوربین را مختل نخواهد کرد.

ممکن است دوربین را برای مکان‌هایی مانند زیر لازم داشته باشید:

 راه‌پله یا بالکن

 درب جلو و پشتی خانه

 پنجره‌های رو به خیابان

 فضاهای بزرگ مشترک

 مسیرهای ورودی منزل

در ادامه رافیکس به شما آموزش خواهد داد چه تجهیزاتی جهت این اقدام انتخاب نمایید.

بسته مناسبی از تجهیزات حفاظتی با توجه به نیاز خود بخرید

اکنون با توجه به این آموزش امکان این برای شما فراهم شده که از رافیکس هر قطعه از دوربین مداربسته را به‌صورت جداگانه یا در بهترین حالت از پکیج‌های مقرون و به‌صرفه رافیکس خریداری کنید. جهت خرید دوربین مداربسته و تجهیزات حفاظتی کلیک کنید.

سیستم حفاظتی شما حداقل باید 3-1 دوربین، یک DVR دستگاه ضبط و پخش ویدئو، سیم‌کشی مناسب و کابل ترکیبی و BNC و کابل برق داشته باشد. درصورتی‌که قصد نظارت بر فضای وسیعی را داشته باشید که در آن صورت دوربین‌های مداربسته بی‌سیم با نصب دیواری نیاز شما را برطرف خواهند کرد.

 دوربین‌های امنیتی ابتدایی:

حداقل بسته‌ای که می‌توانید تهیه کنید 2 الی 3 دوربین امنیتی مربوط به فضای باز (جهت نظارت بر درهای منزل) و یک دستگاه DVR با حداقل امکان ضبط به مدت 3 روز دریافت خواهید کرد.

 نظارت بر اشیای باارزش/کودکان:

جهت نظارت کودکان 1 تا 3 دوربین بی‌سیم برای فضای داخلی اتاق کافی است. با استفاده از آن می‌توانید این تصاویر را به‌طور مستقیم به کامپیوتر منتقل کنید.

 گزینه دیگر، دوربین‌های خود را جداگانه بخرید

بعدازاین که در مورد تعداد دوربین‌های مداربسته تصمیم قطعی گرفتید باید به این موضوع دقت کنید که چه دوربین‌هایی را نیاز دارید. یک سیستم نظارت تصویری می‌تواند از چند صد هزارتا چند میلیون هزینه داشته باشد؛ بنابراین قبل از نصب دوربین مداربسته مشاوره‌های لازم را از رافیکس دریافت کنید.

 بی‌سیم یا سیمی:

نصب دوربین‌هایی که نیاز به دریل شدن ندارند بسیار راحت است؛ اما باید به این نکته توجه کنید هر چه دوربین‌ها از گیرنده دور باشند کیفیت آن‌ها کمتر خواهد بود. اگر ناحیه شما وسیع است دوربین‌های بی‌سیم را برای نصب راحت‌تر انتخاب نمایید.

محیط داخل یا فضای باز:

دوربین‌های مداربسته‌ای که جهت استفاده در فضای بازساخته شده‌اند در مدت‌زمان کوتاهی براثر رطوبت و بارندگی از بین می‌روند پس حتماً قبل از انتخاب همه جوانب را در نظر بگیرید.

حسگر حرکتی:

برخی از دوربین‌ها تنها در صورت مشاهده جسم در حال حرکت تصویر را ضبط می‌کنند و فضای اضافه را برای زمان‌هایی که فرد داخل ساختمان نیست نگهداری می‌کنند.

نظارت از راه دور:

برخی از دوربین‌های مداربسته تصاویر ضبط شده را برای گوشی یا لپ‌تاپ شما ارسال می‌کنند و امکان بررسی و نظارت بر منزل شما را از طریق نرم‌افزار فراهم می‌کنند. که در آموزش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

 نصب دستگاه ضبط و مانیتور:

جهت سیو کردن و مشاهده نمودن فیلم‌ها به DVR نیاز دارید. این دستگاه دیجیتال ضبط ویدیو (DVR) تمامی قیدهای ویدیویی را دریافت می‌نماید و روی یک مانیتور یا صفحه‌نمایش موبایلی پخش می‌کند.

دستگاه‌های DVR ظرفیت‌های حافظه مختلفی دارند که امکان ذخیره حجم معینی از ویدئو را برای شما مهیا می‌کنند. این دستگاه‌ها از صد ساعت تا یک روز کامل تصویربرداری انجام می‌دهند.

اگر پکیج کامل یک دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کنید، معمولاً دوربین‌ها هم داخل بسته‌بندی قرارگرفته‌اند.

ضبط ویدئو تحت شبکه (NVR) و دستگاه‌های ضبط آنالوگ VCR جهت خرید موجود هستند که همانند شیوه کار DVR ها عمل می‌کنند، به‌نحوی‌که از سیگنال اینترنت (NVR) یا نوار خالی (VCR) به‌جای هارد درایوهای دیجیتال برای ضبط تصویر بهره می‌برند. راهنمایی‌های نصب و راه‌اندازی به شرح زیر در اینجا موجود است لطفاً توجه داشته باشید.

طریق نصب دوربین مداربسته

تجهیزات خود را قبل از نصب امتحان کنید.

پیش ازهر اقدامی از درست کار کردن کابل‌ها، DVR، دوربین‌ها و مانیتور قبل از نصب اطمینان پیدا کنید.

منبع: نصب دوربین مداربسته