سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل نصب دوربین مداربسته (قسمت دوم)

مراحل نصب دوربین مداربسته

زاویه نصب دوربین مداربسته در منزل

بهترین زاویه جهت نصب دوربین مداربسته در مکان‌های سرپوشیده که سقف و دیوارهای آن به‌هم‌پیوسته است گوشه‌های اتاق است. یکی از الزامات نصب دوربین مداربسته اتصال آن­ها نزدیک به منبع برق و در ارتفاع سه متری است به نحوی که آسیب زدن به آن ها کار راحتی نباشد. شما باید هنگام نصب دوربین مداربسته به نکاتی توجه کنید از جمله این که میدان دید تمامی ورودی ها و خروجی های اتاق پوشش داده شود.

نکته مهم در این اقدام این است که دوربین‌ها را روی دیوار نصب نکنید. برخی از دوربین‌ها دارای پدهای چسبنده هستند برای این‌که دوربین را روی دیوار نگهدارند. اما نباید به این پدها اعتماد کنیم.

آموزش نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته روی دیوار

محل نصب دوربین را روی گوشه‌های سقف و دیوار علامت بزنید و توسط پیچ آن را بر روی دیوارها محکم کنید. بعد از این اقدام مجدداً زاویه دوربین را چک کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته

نصب آداپتور دوربین

لازمه کارکرد دوربین‌های مداربسته انرژی الکتریکی است. لذا این دوربین‌ها به یک آداپتور نیاز دارند که یک‌طرف این دوربین‌ها به منبع برق و طرف دیگر این آداپتور به دوربین متصل می‌شود. در ادامه دوربین را به‌وسیله آداپتور به برق متصل کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته

اتصال به دستگاه DVR

دوربین‌های دارای سیم را با استفاده از کابل BNC به DVR مربوطه متصل کنید. این مرحله از نصب دوربین مداربسته یعنی اتصال کابل BNC بسیار راحت است. باید توجه کنید قسمتی از کابل را که به دستگاه DVR متصل می‌کنید به پورت‌های ورودی متصل شوند تا دستگاه بتواند تصاویر را به‌خوبی دریافت نماید.

آموزش نصب دوربین مداربسته

دریافت تصاویر دوربین

جهت دریافت تصاویر دوربین‌های بی‌سیم یک نرم‌افزار وجود دارد که باید بر روی کامپیوتر نصب شود. بعضی از دوربین‌های بی‌سیم یک گیرنده شکل USB دارند. که به کامپیوتر متصل می‌شوند. درصورتی‌که بخواهید از دوربین‌های تحت شبکه استفاده نمایید یک آی پی آدرس به شما داده خواهد شد شما با وارد کردن IP آدرس در مرورگر قادر خواهید بود به‌راحتی تصاویر ارسالی از دوربین‌های بی‌سیم را مشاهده نمایید.

آموزش نصب دوربین مداربسته

اتصال پورت خروجی DVR به پورت ورودی مانیتور

پورت خروجی DVR را توسط یک کابل BNC به پورت ورودی صفحه‌نمایش متصل کنید. در بسیاری از دستگاه‌های DVR جهت اتصال دی وی آر به مانیتور به‌جای استفاده از BNC از کابل HDMI و یا کابل کواکسیال استفاده می‌گردد.

آموزش نصب دوربین مداربسته

بازبینی اتصالات

در آخر تمامی اتصالات را چک کنید. به‌صورت جز به‌جز اتصال بین دوربین­ها و DVR و مانیتور و هم‌چنین منابع برق و آداپتورها چک کنید. پورت‌های ورود و خروج را بررسی نمایید تا از متصل بودن تجهیزات اطمینان پیدا کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته

نکات آموزش نصب دوربین مداربسته و تقویت سیستم نظارتی

قبل از انجام سیم‌کشی یک مکان ثابت برای قرار دادن سیستم‌های نظارتی در نظر بگیرید تا مسیر سیم‌کشی قابل پیش‌بینی باشد. جایی را در نظر بگیرید که دسترسی به تمام نقاط خانه راحت باشد. محل‌هایی مثل اتاق زیرشیروانی یا دفتر مکان خوبی برای قرار دادن سیستم نظارتی است.

آموزش نصب دوربین مداربسته

استفاده از سیم‌های Siamese

سیم‌های Siamese دارای دو سیم به هم چسبیده هستند که یکی از آن‌ها برای انتقال تصویر و دیگری برای انتقال قدرت استفاده می‌شود. نام تجاری این سیم‌ها RG59 یا RG6 است. لزوم استفاده از این سیم‌ها کاهش تعداد سیم‌هاست. سیم‌هایی با رنگ قرمز و سیاه که به هم بافته می‌شوند برای انتقال قدرت به کار گرفته می‌شوند. یک کابل استوانه‌ای شکل جهت انتقال ویدئو بکار گرفته خواهد شد که درنهایت به یک BNC یا کابل کواکسیال اتصال پیدا خواهد کرد.

آموزش نصب دوربین مداربسته

استفاده از یک جعبه برق

جهت روشن کردن هم‌زمان چندین دوربین تنها لازم است یک جعبه برق به کار ببرید. قبل از اتصال جعبه به برق، دوربین‌ها را به جعبه وصل نمایید. سپس اطمینان حاصل کنید که جعبه برق به‌اندازه کافی بزرگ است که نیاز شما را برطرف کند.

آموزش نصب دوربین مداربسته

خرید تنها یک DVR

یک دستگاه DVR توانایی مدیریت چندین دوربین را دارد. پس داشتن یک DVR کفایت می‌کند. شما قادر خواهید بود هر یک از کابل‌های ویدئویی دوربین را به یک پورت از DVR متصل کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته

پنهان کردن سیم‌های دوربین مداربسته

اگر می‌خواهید یک سیستم حرفه‌ای و کارآمد داشته باشید باید سیم‌ها را پنهان نمایید. استفاده از داکت یا پنهان کردن سیم‌ها در داخل دیوار روش مطلوبی است.

آموزش نصب دوربین مداربسته

خدمات رافیکس

اگر تمایلی به نصب دوربین مداربسته ندارید و یا ترس از خراب شدن تجهیزات دارید؛ و یا محل شما بزرگ است و سیم‌کشی سخت می‌باشد می‌توانید با رافیکس تماس بگیرید و  یا سفارش خود را در صفحات مربوط به نصب دوربین مداربسته در اصفهان  ثبت نمایید. البته این کار مستلزم مقداری هزینه است.

آموزش نصب دوربین مداربسته

منبع: نصب دوربین مداربسته در محل