سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نصب کارت شبکه

بسیاری از کاربران نمی‌توانند کامپیوتر خود را از طریق کابل‌کشی شبکه کنند. این افراد مایل هستند جهت شبکه کردن کامپیوترهای خود در محل کار و یا خانه از کارت شبکه استفاده کنند تا بتوانند راه‌اندازی شبکه را به‌صورت بی‌سیم انجام دهند.

رافیکس علاوه بر خدمات آموزشی برای شما همراهان سایت خود خدمات پشتیبانی شبکه را هم انجام می دهد تا در صورت لزوم هر مشکل در روند نصب کارت شبکه شما را ارهنمایی کند . ما در این مقاله  قصد داریم برای شما همراهان آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7 و 10 را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کارت شبکه چیست؟

کارت واسط شبکه که به‌اختصار (nic) یا Network Interface Card نامیده می‌شود و در شیارهای مادربرد قرار می‌گیرد و یا در برخی از کامپیوترها بخشی از مادربرد اصلی هستند وظایفی چون قرار دادن دستگاه‌ها در یک شبکه دارد. این عمل برای دستگاه‌هایی که بخواهند به شبکه مرکزی وصل شوند و یا به‌طور مستقیم به دستگاه دیگری متصل شوند کاربرد دارد.

کار کارت شبکه چیست؟

به بیان دقیق‌تر کارت شبکه یک واسط است بین کامپیوتر و شبکه. کارت شبکه هم برای شبکه کابلی و بی‌سیم و هم برای کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ و هم شبکه اترنت یا wifi و یا سرور بخش اساسی و ضروری محسوب می‌شود. باید توجه کرد برای راه‌اندازی شبکه وجود یک کارت شبکه به تنهایی کافی نیست. به‌صورت دقیق‌تر فرض کنیم می‌خواهیم دستگاه را به شبکه‌ای بزرگ‌تر متصل نماییم و به اینترنت نیاز داشته باشیم لذا برای این کار یک روتر لازم داریم. به‌صورت کلی دستگاه از طریق کارت شبکه به روتر متصل می‌شود و از طریق این روتر به اینترنت.

ازآنجایی‌که کارت شبکه یک قطعه سخت‌افزاری محسوب می‌شود و جهت شبکه کردن کامپیوترها مورداستفاده قرار می‌گیرد لذا کارت شبکه وایرلس ارسال و دریافت امواج wifi را انجام می‌دهد. کارت شبکه وایرلس به‌صورت اینترنال و اکسترنال موجود است و با توجه به نحوه متصل شدن به کامپیوتر دسته‌بندی می‌شوند.

لپ تاپ استوک 

آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10

ممکن است برای کاربران بعد از خرید کارت شبکه یک سؤال تداعی شود: <<چگونه کارت شبکه را نصب کنم؟>>

نصب کارت شبکه مقدار زیادی بستگی به اینترنال بودن یا اکسترنال بودن آن بستگی دارد. موقع نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 باید به این مسئله دقت کرد که کارت شبکه در دو نوع USB و PCI موجود است؛ که همان‌گونه که از اسم آن مشخص است نوع اولیه آن پورت یو اس بی به‌صورت plug&play به کامپیوتر وصل می‌شود؛ و نوع دوم آن مستقیم به مادربرد وصل می‌شود. قبل از نصب کارت شبکه نوع شبکه وایرلس خود را بدانید. در ادامه به آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و 7 در دو مدل USB و PCI می‌پردازیم.

نحوه نصب کارت شبکه PCI در ویندوز 10

پیش از نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 ابتدا باید کارت شبکه را به کامپیوتر خود اضافه کنید. برای این اقدام باید بتوانید آن را در اسلات PCI مادربرد نصب کنید. در کامپیوترها اسلات های سفیدرنگ یا همان PCI محل نصب کارت شبکه وایرلس هستند. برای نصب کارت شبکه وایرلس در مرحله اول برق کامپیوتر را قطع نمایید. سپس 10 ثانیه صبر نمایید سپس مشابه تصویر کارت شبکه وایرلس را به مادربرد متصل کنید. اگر لازم بود کارت شبکه وایرلس را به کیس پیچ کنید و جهت نصب کارت شبکه آماده شوید.

مراحل نصب کارت شبکه در ویندوز 10

مرحله بعد از مراحل سخت‌افزاری نصب کارت شبکه مرحله نرم‌افزاری آن است. بعد از روشن شدن کامپیوتر لازم است سی دی درایور کارت شبکه را اجرا نمایید؛ و مراحل نصب کارت شبکه در ویندوز 10 را انجام دهید. بعد از نصب آیکون مربوط به وایرلس در ویندوز 10 را در toolbar ویندوز مشاهده خواهید نمود. درصورتی‌که درایور کارت شبکه وایرلس در دسترس نیست از نرم‌افزارهایی مانند DriverPack Solution استفاده نمایید. همچنین می‌توانید درایور کارت شبکه ویندوز 10 را از طریق سایت‌های سازنده آن دانلود نمایید تا به آخرین نسخه آن دسترسی داشته باشید.

نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 پیچیدگی خاصی ندارد و شما می‌توانید با استفاده از درایور کارت شبکه به‌سادگی کارت شبکه وایرلس خود را نصب و راه‌اندازی کنید.

برای نصب کارت شبکه در ویندوز 7 با ما همراه باشید.

لپ تاپ استوک اصفهان

نصب کارت شبکه وایرلس USB در ویندوز 10 و 7

اقدامات نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و ویندوز 7 از طریق پورت‌های USB کار آسانی است. جالب است بدانید با نصب و اتصال کارت شبکه به USB کار نصب تمام است. در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که باید CD کارت شبکه را اجرا نمایید و درایور مربوطه را نصب کنید؛ اما در بسیاری از موارد علی‌الخصوص ویندوز 10 نیازی به این امر نیست و تنها با اتصال دستگاه به کامپیوتر، سیستم عملیات نصب کارت شبکه وایرلس را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7

نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7 طبق روال بالا انجام خواهد شد. همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 نیاز به انجام کار خاصی نیست. در بسیاری از موارد سیستم‌عامل قادر خواهد بود به‌صورت اتوماتیک و خودکار کارت شبکه را راه‌اندازی کند. لذا اگر در نصب کارت شبکه ویندوز سون دچار مشکل شدید کافی است که درایور لپ‌تاپ خود را از طریق وب‌سایت سازنده و یا CD نصب نمایید؛ و دقیقاً مشابه ویندوز 10 مراحل را انجام دهید. درنتیجه شما تنها با دانلود درایور کارت شبکه برای ویندوز 7 قادر خواهید بود کارت شبکه وایرلس خود را به‌راحتی نصب کنید.

رازهای نصب کارت شبکه در ویندوز 10

تنها راز موجود در نحوه نصب کارت شبکه در ویندوز 7 نصب داریورهای مربوط به آن است و این موضوعی است که تعمیرکاران هنگام نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و 7 برای شما انجام خواهند داد. لذا شما بدون کمک گرفتن از دانش فنی و دانلود و نصب درایور کارت شبکه قادر خواهید بود تنظیمات کارت شبکه در ویندوز را خودتان انجام دهید و نیازی به کمک سایر افراد ندارید. باید به این نکته توجه کرد که هدف ما اعمال تنظیمات کارت شبکه برای دستگاه‌های USB است که دقیقاً همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 آسان می‌باشد اما برای نوع PCI باید اقدامات بیشتری را انجام بدهید که توضیحاتی در ادامه ارائه خواهیم داد.

آموزش نصب کارت شبکه در ویندوز 7 (کارت‌های اینترنال)

نصب کارت شبکه اینترنال هم در ویندوز 10 و 7 تقریباً مشابه است. درایور عمدتاً همراه با کارت شبکه درون یک دی‌وی‌دی ارائه می‌شود همچنین در صورت لزوم می‌توانید از اینترنت دانلود و نصب نمایید.

دلیل عمده این کار این است که درایور وایرلس پیش‌فرض ویندوز قادر به شناسایی کارت شبکه وایرلس PCI نیست و شرکت‌های سازنده کارت شبکه وایرلس، به‌منظور نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و 7، اقدام به عرضه سی‌دی‌هایی که حاوی درایور مخصوص است می‌نمایند تا روند نصب کارت شبکه وایرلس بدون مشکل طی شود.

 

مشکل عدم نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7

اگر موارد بالا را به‌خوبی انجام دهید به‌احتمال بسیار پایینی نصب کارت شبکه وایرلس ویندوز 7 یا 10 به مشکل بر خواهد خورد چنانچه با مطالعه و اجرای آموزش در مراحل نصب دچار مشکل شدید باید از صحت نصب کارت شبکه وایرلس در شکاف PCI اطمینان پیدا کنید؛ و مطمئن شوید کارت شبکه داخل اسلات به‌صورت کامل قرار گرفته باشد.

آموزش نصب درایور کارت شبکه در ویندوز 7

بعد از بررسی نصب کارت شبکه روی مادربرد سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی نمایید و CD کارت شبکه را اجرا کنید. سپس نرم‌افزار مربوط زا اجرا نمایید. اگر سخت‌افزار در اسلات PCI درست جاسازی شده است و بازهم کارت شبکه را نمی‌شناسد به وب‌سایت شرکت سازنده مراجعه نمایید و مراحل نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 را انجام دهید.

بعدازاین مراحل به بخش Device Manager کامپیوتر خود بروید و سخت‌افزار کارت شبکه وایرلس خود را پیدا کنید. اگر روی Update Driver Software کلیک کنید و فایل دانلود شده را به آن معرفی کنید، ویندوز درایور موردنظر را برای سخت‌افزار مربوطه نصب خواهد کرد و درست همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10، عملیات شناسایی درایور کارت شبکه به‌درستی انجام و پایان خواهد پذیرفت.

در نصب کارت شبکه در ویندوز 7 و 10 مشکل دارید؟

در این مقاله به‌صورت کامل و کاربردی مراحل نصب کارت شبکه وایرلس را در ویندوز شرح دادیم.

این اقدامات فقط برای کارت‌های شبکه وایرلس PCI و USB اجرا می‌شود. شما خوانندگان گرامی اگر با هر مشکلی در این زمینه برخورد کردید می‌توانید با ثبت دیدگاه از ما بپرسید و منتظر دریافت پاسخ از کارشناسان رایابان باشید. هم‌چنین شما می‌توانید با شماره تماس‌های 03131313030 برای راهنمایی و آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز، مستقیماً از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

منبع: تعمیر لپ تاپ در اصفهان